Direktlänk till inlägg 31 januari 2009

Mera drömmar

Av Anders - 31 januari 2009 11:08

Drömmar mot 31/1


DET ROSA MOLNET

Jag jobbade på en lokaltidning. Det var nyhetstorka denna dag och jag gick omkring på stan för att leta nyheter. Då träffade jag någon jag kände och som eventuellt jobbade på en annan tidning. Han berättade att det på en annan plats i staden fanns ett stort rosa moln, som han hade fotograferat. Det ville jag också ha ett foto på, så jag tog med mig kameran och sprang tvärs igenom innerstaden. Vid Stora torget träffade jag också någon jag kände, vilken bekräftade att det rosa molnet fanns.

   När jag kom fram till min destination fanns det inget rosa moln där just då, men det var mycket folk där och något företag hade tagit dit en stor maskin som räckte långt upp över hustaken och som hade allas uppmärksamhet. Plötsligt sprutade maskinen ut en sorts rosa rök högt uppe i luften. Rökutsläppet hade formen av en hand. Strax blåste maskinen ut en till hand och sedan fortsatte det med fler kroppsdelar, som tillsammans byggde upp ett rosa moln. Molnet började likna Rosa pantern.

   Jag tog upp kameran för att fota, men hade motljus, varpå bilderna inte ville bli bra. Jag fick springa en bra bit för att komma till ett ställe med bra fotovinkel och hann troligtvis få en bra bild innan molnet började luckras upp.


2. M:S NYA LÄGENHET (fragment)

Min goda vän M. hade flyttat till en ny lägenhet, närmare min. Lägenheten hade gatuadressen Dödsbrädan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 17 februari 2009 21:33

Nej, oroa er inte - jag har inte slutat drömma. Jag har bara slöat till med nedtecknandet och bloggandet.   I helgen var det fest här och det var minsann trevligt. Så blev min lägenhet städad också. Förra helgen var det min barndomsbygd i norr som gä...

Av Anders - 3 februari 2009 23:39

 1. Flottsemester (dröm mot 2/2) Jag såg på ett TV-program om resor. Detta avsnitt var en sorts guide till att åka och semestra med bil i Tyskland. Man visade olika färdalternativ mellan Skåne och det tyska fastlandet. Ett speciellt sådant gick via n...

Av Anders - 2 februari 2009 23:35

FLYTTANDET, dröm mot 1/2  Jag befann mig i Tannefors med min mamma. Vi var ute på någon sorts promenad. Vid ån föreslog jag henne att vi skulle ta en liten omväg där i Tannefors, så att jag finge visa henne var mina vänner E och B bor. Av någon anled...

Av Anders - 30 januari 2009 22:15

Hej där ute på Internet!   Ehuru min passion för runor är stark är det väl nu dags att också skriva lite med latinska bokstäver! Den som undrar var det står i mina tidigare blogginlägg bör lära sig dalrunor. Det är också budskapet i ett av inläggen. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards